Únor 2009

ArmA 2: Černaruské Hnutí Rudé Hvězdy

15. února 2009 v 20:38 | Padouch
Tato komunistická povstalecká organizace se z původně podzemního hnutí stala zcela regulérní vojensko-politickou silou, která si klade za cíl svrhnout současnou černaruskou vládu, nastolit komunistický režim a připojit zemi zpět k bývalému Sovětskému svazu.


  • Povstalci používají starší typy ruských kamuflážních uniforem, často s městskou barevností vzoru. Ozbrojeni jsou širokou škálou zbraní ruské provenience od starších automatů AKM až po ukořistěné AK-74. Díky kontaktům s pašeráky zbraní disponují také moderními protileteckými a protitankovými střelami.
  • Povstalecké skupiny nemají tak efektivní logistiku jako moderní armáda a větší množství težké techniky či dělostřelectvo využívají jen ojediněle.
  • Povstaleckou techniku zastupují spíše starší typy vozidel východní produkce ukořistěné vládním jednotkám. Pro odlišení povstalci ručně barví vozidla vlastním kamuflážním vzorem.
  • Hnutí ČDKZ disponuje i transportní leteckou technikou, ale její využití je omezeno díky blízkosti vládních leteckých základen.
  • Hnutí tvoří jednotlivé povstalecké skupiny, často pojmenované podle svých velitelů. Ti jsou pak podřízeni vůdci celého hnutí ČDKZ známému pod přezdívkou Akula (Žralok).

Povstalci

Special Units

Letectvo

Special Units

Obrněná technika

Special Units

Život obyvatel ArmA 2 po útoku separatistů

8. února 2009 v 23:35 | Padouch
Bohemia Interactive Studio dnes v rámci plánovaných updatů oficiální stránky Arma2.com představili další "frakci" z této vojenské simulace - civilní obyvatelstvo. Nový trailer, zpracovaný opět atraktivní formou (anglicky komentované) televizní reportáže, vás provede aktuální situací ve fiktivním státě Černarus, v němž se hra odehrává. A poodkryje napětí, které v zemi panuje díky separatistickým snahám proruských frakcí. Ty se přihlásily k odpovědnosti za teroristický útok, při němž v centruměsta vybuchla bomba nastražená do automobilu a zabila při tom šest osob. Místo činu, odkud ještě stále vychází hustý kouř, ohraničuje policejní páska a vše ze vzduchu monitoruje vrtulník.

Aneb zdá se, že domácí vývojáři pochopili podstatu chytrého přístupu k výrobě propagačních trailerů. Tzn. že jejich účelem není dušínovsky odhalit ve vší nahotě samotnou (místy třeba ne úplně dokonalou) hratelnost, nýbrž že je leckdy mnohem účinnější a šikovnější navodit v cutscénách celkovou atmosféru, seznámit s prostředím či zápletkou, což se jim v tomto případě podařilo prakticky dokonale - posuďte sami: